, , ,

Hanneke Felten gekroond tot LesbiCOONingin 2013!

lesbiconenOnderzoekster bij MOVISIE, schrijfster, trainer, moeder, twitteraar en felle debateerder. Hanneke is een veelzijdige LesbICOONingin die, zelfs bij haar kroningsspeech, haar gevoel voor humor en zelfspot behoudt.  Stichting OndersteBoven is trots op deze Queen Bee van de LBTQ-community.

Hanneke is genomineerd voor haar brede werk als onderzoekster. Vanuit haar werk als projectleider bij MOVISIE werkt Hanneke aan de preventie van suïcidaal gedrag onder LHBT jongeren. Ze ontwikkelde, samen met collega’s Judith Schuyf en Maurits Boote, de website www.iedereenisanders.nl en de handreiking ‘Ik wou dat ik dood was’ in samenwerking met COC Nederland. Ook deed Hanneke verschillende onderzoeken op het gebied van seksuele en gender diversiteit, onder andere naar lesbisch ouderschap en naar geweld tegen lesbische en bi vrouwen. Tenslotte heeft zij de kwestie ‘weigerambtenaar’ op de kaart gezet, toen zij bij haar huwelijk hier zelf tegenaan liep. Kortom, Hanneke Felten zet zich met hart en ziel in voor de LHBTQ-gemeenschap.

De andere twee vrouwen in de top-3, Barbara Barend & Marije Janssen, zijn ook niet de minste LesbICOONen! Kijk naar ons filmpje om meer te zien van hun werk en waarom zij genomineerd zijn!

lesbicoon2013nominees from Stichting OndersteBoven on Vimeo.

Een LesbICOONingin is een vrouw die op de voorgrond treedt en zichtbaar zichzelf is; bij welke letter van ‘de lettersoep’ zij ook past. Zij is een rolmodel voor anderen, is spraakmakend, vernieuwend en zet zich openlijk in voor de emancipatie van lesbische, biseksuele, trans- en queer vrouwen. Eerder gekroonde LesbiCOONinginnen zijn Anya Wiersma, Riek Stienstra en Ellie Lust.

Meepraten?
Draag gerust bij!